Please wait..
Busy loader
Green checkbox Konkurrenskraftiga priser Green checkbox Snabb leverans Green checkbox Gymnastikdräkter för klubbar och privatpersoner
För föreningar;


Goda nyheter, vi kommer snart att ha en modernare, ny logotyp som passar bra med den positiva utvecklingen inom TT-gymnastics!
Inget annat kommer att ändras på den snabba service ni är vana vid från oss.
Om din förening fortfarande vill köpa gymnastikdräkter med vår nuvarande logga; beställ nu från lager!

Vanliga frågor.

Välj först ditt ämne

  • Beställning

    Vad är fraktkostnaderna?

    Vi föredrar att kalla det för expeditionsavgift eftersom den faktiska kostnaden som DHL debiterar oss är högre än den kostnad som vi debiterar kunden.

    Fraktkostnaderna är KR 447 (beroende på växelkursen)

    Din beställning kommer att skickas nästa arbetsdag:
    • Beställt måndag = fraktas tisdag etc.
    • En beställning placerad på fredag efter klockan 13:00 kommer att fraktas på måndag.
    • En beställning placerad på helgen kommer att fraktas på måndag.
    För priser av paketpost, vänligen referera till DHL hemsida.
    Kan jag hämta min beställning gratis?

    Vårt utställningsrum ligger i Nederländerna.
    Det är därför inte rekommenderat att besöka oss. Om du skulle vara i Nederländerna någon gång är du naturligtvis välkommen. Observera att vi inte talar ditt språk.

    Kan jag köpa ett konto?

    Nej, det kan du inte. Vi erbjuder flera andra betalningsalternativ.

    Om du skapar ett konto i föreningens namn får kassören fakturan i föreningens namn. Diskutera med kassören om hur du ska göra betalningen.

    Om du gör en beställning på ditt eget (privata) konto och namnet på fakturan måste ändras, tar vi ut en administrationsavgift på 6 euro.


    Kan jag köpa föremål i utställningsrummet?

    Vårt utställningsrum ligger i Nederländerna.
    Om du befinner dig i Nederländerna är du naturligtvis välkommen förbi.
    Tänk bara på att vi inte talar ditt språk.

    En artikel är slutsåld, när kommer den tillbaka i lager?

    På webbplatsen kan du registrera dig för artikeln så att du får ett e-postmeddelande så snart lagertillgången ökar igen.

    I genomsnitt räknar vi med nya lager inom 4-12 veckor.

    Leveranstiden beror på om alla material finns i lager.
    Utan material kan vi inte tillverka gymnastikdräkter.
    Leverantörer har alltid längre leveranstider, detta är fortfarande efter Corona. Om du anger din e-postadress på webbplatsen får du automatiskt ett meddelande! Tack på förhand för din förståelse för att vänta tålmodigt på meddelandet.

    Jag vill beställa fler delar än vad som för närvarande är möjligt på webbplatsen, är det möjligt?

    Det kan du!

    På webbplatsen kan du ange din e-postadress vid en artikel som är slutsåld. Så snart lagret är tillgängligt igen får du automatiskt ett e-postmeddelande.

    Om du behöver flera storlekar, kontakta oss ändå så att vi kan fylla på lagret åt dig.
    Du kan skicka ett e-postmeddelande till info@tt-gymnastics.nl
    Vänligen ange det i e-postmeddelandet;

    • vilket artikelnummer du vill ha.
    • vilken storlek/vilka storlekar du vill ha.
    • hur många stycken.
    Vi svarar på ditt e-postmeddelande så snart som möjligt.
    Nya lager är tillgängliga igen mellan 4 och 16 veckor.
    Om du vill spara på fraktkostnaderna skickar vi din beställning på en gång. Se även: "När levereras vår beställning?
    Kommer min beställning att levereras på en gång?

    Flera försändelser = flera fraktkostnader.

    Du har 2 alternativ;

    Alternativ 1. Om du beställer något via webbplatsen skickar vi din beställning senast nästa arbetsdag.
    Om en vara är slutsåld kan du anmäla dig till lagerinformation på webbplatsen. Se även denna information. Så snart artikeln finns i lager igen kan du fortfarande beställa den via webbplatsen.

    I så fall får du flera försändelser, och du måste betala fraktkostnader för varje försändelse.

    Alternativ 2. Om du skickar oss en beställning via e-post kommer vi att starta produktionen speciellt för dig i vår verkstad.
    Vi skickar sedan din beställning när den når oss komplett. Med andra ord i ett stycke.

    I det här fallet får du en enda försändelse och betalar därför endast en gång fraktkostnader.

    Om du vill få det som för närvarande finns i lager och vänta på det som saknas i lager, får du flera försändelser. Se alternativ 1.

    Jag har angett fel adress, vad händer nu?

    När du har skapat ett konto på vår webbplats får du alltid en bekräftelse via e-post.
    Kontrollera även din skräppostlåda!

    Kontrollera dina adressuppgifter noggrant, vi ansvarar inte för de uppgifter du anger.

    • Om något behöver ändras kan du logga in på ditt konto och ändra uppgifterna själv.
    Om det inte fungerar, tveka inte att kontakta oss. Vi vill veta vad som är fel så att vi kan titta på systemet.
    • Om ditt paket redan har skickats och adressen är felaktig returneras paketet vanligtvis till oss av DHl.
    När vi har mottagit paketet kommer vi att kontakta dig.
    I det här fallet måste vi begära en ny försändelsetikett (med korrekt adress) från DHl, så du kommer att debiteras 40 euro för porto/administration.
    Vi kommer att stå för kostnaden för att returnera det felaktiga paketet, på så sätt delar vi på kostnaderna.

    Det nya paketet kommer att skickas med posten så snart vi har mottagit betalningen. Kontrollera därför alltid dina uppgifter noggrant!

    • Om du vägrar ta emot paketet, paketet inte kan levereras eller inte har hämtats ut från ett serviceställe efter 7 dagar, kommer paketet att returneras till oss.
    Om du då vill att vi ska annullera beställningen krediterar vi varorna minus fraktkostnaderna.
    Detta för att täcka kostnaden för det returnerade paketet.


  • Byten/returer

    Hur kan jag göra ett byte?

    Att returnera föremålet som du önskar att byta är på din egen bekostnad.
    Fraktkostnader för att skicka det nya föremålet kommer att betalas av TT Gymnatics.

    • Du kan byta ett föremål inom 14 dagar.
    • Byte är bara möjligt om föremålet är rent och oanvänt.
    • Testa föremålet med underbyxor och lämna lapp på.
    • Vik ihop föremålet fint och använd originalförpackning.
    • Skriv ut returneringsformulär och fyll i det tydligt och läsbart, inkludera föremålet som du vill mottaga och ditt bankkonto i fall det finns skillnader i belopp.
    • Returneringsformulär kan hittas under faktura som du mottog via e-post. Läs mer om detta på: Beställning.
    • Vänligen skicka oss kompletterat returneringsformulär tillsammans med föremålet.
    • Du kan använda original fraktförpackning (detta innehåller en andra vidhäftande remsa). Det före utskrivna klistermärket kan sättas över ditt eget adressklistermärke.
    • Om du inte längre har adressklistermärket, skriv klart följande adress på fraktpaketet.
    TT-Gymnastics
    Ambachtsweg 14
    3542 DG Utrecht
    The Netherlands
    När kan jag förvänta mig den utbytta varan?

    Så snart vi har mottagit ditt paket kontrollerar vi att varorna fortfarande är i ordning och kan bytas.

    • Så snart ditt byte har behandlats skickar vi dig en ny (kredit)faktura.
    • Om du behöver betala extra för den nya varan skickas beställningen först när betalningen har mottagits.
    • Om det inte krävs någon extra betalning skickas artikeln med post samma dag.
    Du kommer återigen att få den nya track&trace via e-post (kontrollera även din SPAM-mapp).
    Hur kan jag göra en returnering?

    Du betalar själv för att skicka tillbaka den vara du vill returnera.
    Du kan returnera ditt köp inom 14 dagar. En montering kan returneras inom 4 veckor.

    • Returnering är endast möjlig om artikeln är ren och oanvänd;
    • Prova varan med ett par byxor, eftersom vi inte tar tillbaka den om den är smutsig!
    • Taggarna måste fortfarande vara kopplade till artikeln.
    • Vik artikeln snyggt och lägg tillbaka den i originalförpackningen.
    • Skriv ut returformuläret och fyll i uppgifterna tydligt och läsbart;
      • Namnet på vilket beställningen gjordes.
      • det föremål som återlämnas.
      •  Glöm inte ditt bankkontonummer så att vi kan betala tillbaka pengarna.

    Returformuläret finns tillsammans med fakturan. Du har fått fakturan via e-post.
    Skicka den ifyllda returblanketten tillsammans med varan till oss.
    Du kan använda originalförpackningen (den innehåller en andra självhäftande remsa). Du kan klistra det förtryckta adressmärket över ditt eget adressmärke.
    Om du inte längre har kvar adressmärket ska du skriva följande adress tydligt på fraktförpackningen:
    TT-Gymnastics
    Ambachtsweg 14
    3542 DG Utrecht
    The Netherlands

    Om du returnerar hela beställningen återbetalar vi inköpspriset inklusive fraktkostnader.
    Om du returnerar en del av beställningen får du tillbaka köpesumman för den aktuella artikeln/artiklarna, exklusive fraktkostnader.


    När kan jag förvänta en återbetalning för en returnering?

    När vi har mottagit ditt paket, så kollar vi om allt är I propert skick.

    • Så fort som din returnering har bearbetats, så kommer du att mottaga en (kredit) faktura från oss.
    • Om du klart har skrivit ditt IBAN nummer på returneringsformuläret, så kommer vi återbetala inom 3 arbetsdagar.
    • Om du inte har kompletterat returneringsformulär tydligt, så måste vi fråga dig om korrekt information.

  • Kollektion/ storlekar

    Vilka storlekar finns det?

    Barnstorlekar: 128, 140, 152 och storlek 164.
    Vuxenstorlekar: S, M och L.
    Då och då, så är storlek 116, XL eller XXL tillgängligt.

    Storlekar som är tillgängliga visas på webbsidan bredvid föremål.
    Hursomhelst, dessa är inte standardstorlekar för de säljs nästan aldrig..

    Hur vet jag vilken storlek jag ska beställa?

    Det är svårt för oss att ge råd om rätt storlek online. Vi ser trots allt inte personen.
    Varje kroppsform är annorlunda. Gymnastikdräkterna är tillverkade av olika tyger, var och en med sina egna stretchegenskaper. En trikå av wetlook-tyg kan falla annorlunda än en trikå av velourtyg.

    Vad du kan göra;

    • Fråga om du får prova en artikel som tillhör en annan gymnast. Då kan du se hur storleken på TT-gymnastik passar.
    • Beställ en extra storlek större/mindre eller flera artiklar på en gång.
    Vill du se vår storlekskarta? Klicka då här.

    Vad är din storlekstabell?

    *Detta är en rekommendation. Allas kropp är olika.

    1. Mät omkrets av bröst för att skaffa första värdet (kolumn 1).
    2. Mät distans mellan grop av struphuvud till skrev för att skaffa det andra värdet (kolumn 2).
    3. Gymnastikkläder ska sitta tätt; köp inte för tillväxt då det blir för stort.
    4. Ditt barns klädstorlek avgör inte storleken på gymnastikkläderna. Barnklädersstorlekar i butiker är inte jämförbara med gymnastikkläder gjorda av åtsittande stretchtyg.
    5. Om du tvekar, fråga andra föräldrar under gymnastiklektion vilka TT gymnastik klädstorlekar deras barn använder.
    6. Storlekar i vår tabell kan komma att skilja sig åt för ditt barn. På grund av att tygerna vi använder sträcker sig åt alla håll så finns det en marginal för passform. Vi har sammanställt våran tabell med hjälp av väldigt många barn som vi har mätt i vår butik..
    'Mitt barn ärs 1.56m. Vilken storlek borde jag köpa? Vi kan inte svara på denna fråga eftersom vi inte vet ditt barns fysiska uppbyggnad. Kolla denna video.

    1 2 para
    57 - 62 cm 42 - 46 cm 128
    61 - 65 cm 46 - 50 cm 140
    64 - 68 cm 50 - 54 cm 152
    68 - 73 cm 54 - 58 cm 164
    72 - 78 cm 58 - 62 cm S
    78 - 84 cm 62 - 66 cm M
    82 - 88 cm 64 - 70 cm L
    Vilka gymnastikbyxor passar till trikå?

    På hemsidan, så visar vi relaterade föremål för gymnastikdräkterna, som alltid passar.
    Som en regel, så finns följande att gå efter:

    • En gymnastikdräkt som börjar med bokstav K har gymnastikshorts med bokstaven K.
    • En gymnastikdräkt som börjar med bokstaven O har gymnastikshorts med bokstaven O.
    • En gymnastikdräkt som börjar med bokstaven S har gymnastikshorts med bokstaven S.
    Men notera, ett undantag till detta är:
    • Gymnastikdräkter som börjar med bokstaven V har gymnastikshorts som börjar med bokstaven P.
    En artikel är slutsåld, när kommer den tillbaka i lager?

    På webbplatsen kan du registrera dig för artikeln så att du får ett e-postmeddelande så snart lagertillgången ökar igen.

    I genomsnitt räknar vi med nya lager inom 4-12 veckor.

    Leveranstiden beror på om alla material finns i lager.
    Utan material kan vi inte tillverka gymnastikdräkter.
    Leverantörer har alltid längre leveranstider, detta är fortfarande efter Corona. Om du anger din e-postadress på webbplatsen får du automatiskt ett meddelande! Tack på förhand för din förståelse för att vänta tålmodigt på meddelandet.

  • Leverans / Frakt

    Vad är leveranstiden av mitt paket?

    DHL levererar vanligtvis paketet inom 5 dagar. På grund av trånga eller avlägsna områden kan det hända att paketet tar längre tid än planerat.

    Vi skickar beställningar varje arbetsdag, men inte på helgerna;

    Måndagsbeställning = tisdagsförsändelse osv.
    En beställning som görs på fredag efter kl. 13.00 skickas på måndag.
    En beställning som görs på helgen skickas på måndag.
    Med din track&trace-kod och i din DHL-app hittar du den senaste informationen om paketet. Se även DHL:s webbplats.

    TT-gymnastik har ingen påverkan på DHL:s leveranstid.

    Mitt paket har inte levererats ännu, vad händer nu?
    • Du kommer mottaga en länk till Track&Trace via e-post. Kolla din skräpmapp också!
    • Så fort som posttjänsten har hämtat ditt paket från oss, så kommer Track&Trace att vara aktivt och uppdaterat.
    • Vänligen fortsätt att följa Track&Trace för status.
    • Vi har inget inflytande på bearbetningsfart av DHL – om ditt paket är försenat, så kan vi inte göra något, men var tålmodig, det är förmodligen en hög arbetssatsperiod för pakettjänst vid den tiden.
    • Om du inte har mottagit din beställning inom 5 dagar av leverans, vänligen kontakta oss.

    Inkludera detta I e-postmeddelandet:

    • Namnet som användes när beställningen placerades.
    • Bifoga din betällning eller faktura.
    Vilken leverantör levererar paketet?

    Din beställning skickas med DHL.
    DHL sander ett e-postmeddelande med Track&Trace kod (kola också din skräpmapp).
    Under allmänna helgdagar, semesterperioder och kampanjperioder, så kan det ta längre tid för beställningen att levereras på grund av arbetsbelastning för DHL! Därför, fortsätt att följa Track&Trace.

    Vad är fraktkostnaderna?

    Vi föredrar att kalla det för expeditionsavgift eftersom den faktiska kostnaden som DHL debiterar oss är högre än den kostnad som vi debiterar kunden.

    Fraktkostnaderna är KR 447 (beroende på växelkursen)

    Din beställning kommer att skickas nästa arbetsdag:
    • Beställt måndag = fraktas tisdag etc.
    • En beställning placerad på fredag efter klockan 13:00 kommer att fraktas på måndag.
    • En beställning placerad på helgen kommer att fraktas på måndag.
    För priser av paketpost, vänligen referera till DHL hemsida.
    Kommer min beställning att levereras på en gång?

    Flera försändelser = flera fraktkostnader.

    Du har 2 alternativ;

    Alternativ 1. Om du beställer något via webbplatsen skickar vi din beställning senast nästa arbetsdag.
    Om en vara är slutsåld kan du anmäla dig till lagerinformation på webbplatsen. Se även denna information. Så snart artikeln finns i lager igen kan du fortfarande beställa den via webbplatsen.

    I så fall får du flera försändelser, och du måste betala fraktkostnader för varje försändelse.

    Alternativ 2. Om du skickar oss en beställning via e-post kommer vi att starta produktionen speciellt för dig i vår verkstad.
    Vi skickar sedan din beställning när den når oss komplett. Med andra ord i ett stycke.

    I det här fallet får du en enda försändelse och betalar därför endast en gång fraktkostnader.

    Om du vill få det som för närvarande finns i lager och vänta på det som saknas i lager, får du flera försändelser. Se alternativ 1.

    Jag har angett fel adress, vad händer nu?

    När du har skapat ett konto på vår webbplats får du alltid en bekräftelse via e-post.
    Kontrollera även din skräppostlåda!

    Kontrollera dina adressuppgifter noggrant, vi ansvarar inte för de uppgifter du anger.

    • Om något behöver ändras kan du logga in på ditt konto och ändra uppgifterna själv.
    Om det inte fungerar, tveka inte att kontakta oss. Vi vill veta vad som är fel så att vi kan titta på systemet.
    • Om ditt paket redan har skickats och adressen är felaktig returneras paketet vanligtvis till oss av DHl.
    När vi har mottagit paketet kommer vi att kontakta dig.
    I det här fallet måste vi begära en ny försändelsetikett (med korrekt adress) från DHl, så du kommer att debiteras 40 euro för porto/administration.
    Vi kommer att stå för kostnaden för att returnera det felaktiga paketet, på så sätt delar vi på kostnaderna.

    Det nya paketet kommer att skickas med posten så snart vi har mottagit betalningen. Kontrollera därför alltid dina uppgifter noggrant!

    • Om du vägrar ta emot paketet, paketet inte kan levereras eller inte har hämtats ut från ett serviceställe efter 7 dagar, kommer paketet att returneras till oss.
    Om du då vill att vi ska annullera beställningen krediterar vi varorna minus fraktkostnaderna.
    Detta för att täcka kostnaden för det returnerade paketet.


    Får jag rabatt på beställningen?

    Nej, vi ger ingen rabatt, men vi erbjuder låga försäljningspriser!

    Eftersom vi har en egen verkstad kan vi hålla försäljningspriset lågt.
    Vi har inga mellanhänder som höjer priserna.

    Dessutom stängdes vårt företag helt ner på grund av nedstängningen under Corona. Ingen köpte gymnastikkläder och så småningom tvingades våra anställda lämna tjänsten.
    Vi kan för närvarande inte erbjuda någon rabatt. Vi är väldigt glada att vi fortfarande kan göra gymnastikkläder åt dig och vill fortsätta med det i många år framöver!

    Varför måste vi betala fraktkostnader?

    Dhl tar betalt för att leverera ditt paket.
    Dessa kostnader måste helt enkelt betalas.

    Många företag kan erbjuda "fri frakt" genom att höja försäljningspriset på sina varor. Du betalar alltså fortfarande fraktkostnader utan att veta om det.

    Vi väljer att hålla försäljningspriset så lågt som möjligt.
    Rättvist, eller hur?

    Vill du spara på fraktkostnaderna? Beställ då med flera personer från klubben samtidigt.
    Se även frågan "kommer mitt paket att levereras på en gång".

    Jag har angett fel adress, vad händer nu?

    När du har skapat ett konto på vår webbplats får du alltid en bekräftelse via e-post.
    Kontrollera även din skräppostlåda!

    Kontrollera dina adressuppgifter noggrant, vi ansvarar inte för de uppgifter du anger.

    • Om något behöver ändras kan du logga in på ditt konto och ändra uppgifterna själv.
    Om det inte fungerar, tveka inte att kontakta oss. Vi vill veta vad som är fel så att vi kan titta på systemet.
    • Om ditt paket redan har skickats och adressen är felaktig returneras paketet vanligtvis till oss av DHl.
    När vi har mottagit paketet kommer vi att kontakta dig.
    I det här fallet måste vi begära en ny försändelsetikett (med korrekt adress) från DHl, så du kommer att debiteras 40 euro för porto/administration.
    Vi kommer att stå för kostnaden för att returnera det felaktiga paketet, på så sätt delar vi på kostnaderna.

    Det nya paketet kommer att skickas med posten så snart vi har mottagit betalningen. Kontrollera därför alltid dina uppgifter noggrant!

    • Om du vägrar ta emot paketet, paketet inte kan levereras eller inte har hämtats ut från ett serviceställe efter 7 dagar, kommer paketet att returneras till oss.
    Om du då vill att vi ska annullera beställningen krediterar vi varorna minus fraktkostnaderna.
    Detta för att täcka kostnaden för det returnerade paketet.


  • Garanti/klagomål/kontakt

    Glittret har gått bort från gymnastikklöderna, kan jag limma tillbaka det?

    Nej, du kan inte limma tillbaka glittret, och vi rekommenderar inte det.!
    Gymnastikkläder slits på grund av användning och tvättning.
    Som ett resultat, så kan stenar eller glitter ramla av gymnastikkläderna. Detta är slitage, och det finns inget vi kan göra åt det. Detta är inte täckt av någon garanti..
    Om glittret ramlar av efter första användningen, så skulle vi vilja hora om det. Då kommer vi återställa glittret för dig.

    Ange namnet på den person som gjort beställningen i e-postmeddelandet och bifoga en faktura eller orderbekräftelse.

    Hur kan jag kontakta dig?

    Du kan nå oss via e-post; info@tt-gymnastics.nl

    Vi är upptagna varje dag med att förbereda alla beställningar för leverans.
    Vi gör det främst på morgonen. Därför kan det hända att du hittar oss i lagret på morgonen och inte vid datorn. Vi skickar sedan ett svar under dagen!

    Vi försöker i alla fall svara på din fråga inom en arbetsdag.
    Om du har en specifik fråga om t.ex. en gymnastikdräkt från din klubb eller råd för en särskild situation vill vi ta oss tid och återkomma till dig senare.
    Vi svarar alltid snabbt i alla fall.

    Om du skickar ett e-postmeddelande till oss, glöm inte att bifoga ytterligare information.
    Till exempel namnet på en beställning, ett fakturanummer eller artikelnumret på en gymnastikdräkt.
    Vi säljer gymnastikkläder i hela Europa. På grund av det stora antalet föreningar vet vi inte (längre) utantill vilken trikå, i vilket land, av vem - eller vilken förening - som köptes.

    Se även informationen under ''Vanliga frågor''.


    Jag har ett klagomål. Vad kan jag göra?

    Vi försöker att lösa klagomål så snabbt som möjligt och med samråd med dig.
    Vänligen kontakta oss via info@tt-gymnastics.nl

    • Beskriv ditt klagomål.
    • Addera klara foton.
    • Addera din faktura. (om du inte har den, vänligen ange namn under vilket beställningen placerades och korresponderande adress.)
    Du kommer att mottaga en respons från oss så fort som möjligt.
    Om frågar dig om att skicka oss föremålet, så kommer självklart detta betalas av TT-Gymnastics.

    -
    Är du tillgänglig på telefon?

    På grund av nedstängningen under Corona har vårt företag stannat. Det blev ingen mer omsättning och så småningom tvingades våra anställda lämna tjänsten.
    Av denna anledning kan vi inte längre nås på telefon, men vi svarar mycket snabbt på din e-post!
    Vi nås via; info@tt-gymnastics.nl

    Vi är upptagna varje dag med att förbereda alla beställningar för leverans.
    Detta gör vi främst på morgonen. Som ett resultat kan det hända att vi kan hittas på lagret på morgonen och inte bakom datorn. Vi skickar då ett svar under dagen!

    Se också

0 / kr 0,00
Kundvagn

Din vagn är tom.